Novosti

Markiranje staze Sarajevo – Nezuk

Published on 9. Maj 2015. under Novosti

Priprema i markirkacija staze

Koliko god je dobro imati ideju za neki projekat, gotovo jednako je važno i napraviti dobru pripremu prije same realizacije.To je vrijedjelo i za marš od Sarajeva do Nezuka. S obzirom da se radilo o stazi koja kao takva nije bila ucrtana ni u jednu kartu niti je ikada prije organizovana grupa ljudi pješačila istom, mjesecima prije jula i samoga Marša je grupa ljudi, od kojih su neki kasnije bili i učesnici samog Marša krenula u obilježavanje svake dionice puta. Muhamed /Hamo/ Papić, Dzenadin Veladžić,Nadir Zlatar, Emir Korić, Adis Sabljica i Amir Beganović preuzeli su na sebe da ulože vrijeme,trud i svoja znanja kako bi pronašli najsigurnije staze na trasi kojom ce u julu proći ućesnici marša Sarajevo- Nezuk 2012-godine.
Kako se radi o 100-njak kilometara staze od Sarajeva do Kalesije (s obzirom da se od Kalesije do Nezuka ide asvaltnim putem odlučeno je da se taj dio ne markira) markiranje je rađeno u etapama.Obilježavane su staze tako da je svaki dan obilježen dio koji je trebalo prepješačiti za jedan dan marša. Na taj način se moglo lakše odrediti i procjeniti kada i gdje će biti potrebno napraviti pauzu ali o organizovati noćenje. Neke rute je definitivno bilo lakše markirati od ostalih. Iako smo na raspolaganju imali karte vrlo ćesto smo bili u prilici koristiti se starom narodnom izrekom „Kartu čitaj, mje'tane pitaj“.

Dok je trajala markacija nesebičnu pomoć je pružalo lokalno stanovništvo. Svojim savjetima, iskrenom dobrodošlicom i podrškom su olakšavali sav taj posao.

No krenimo redom…

Prvi dan

prvi dan 4Markiralo od Dolac Malte do Ozrena, po predhodnom dogovoru sastanak je bio na Malti u 07:00 Muhamed /Hamo/ Papić i Nadir Zlatar nabavili su sve potrebno za taj dan i krenuli tacno u 08:00. Dan je bio kao stvoren za planinarenje. Kretali smo se pored Hitne-zelj.stanice-tunela na Ciglanama-Pionirske doline – Nahoreva tu smo napravili i prvu pauzu osvjezili se hladnom izvorskom vodom i krenuli ka vodopadu Skakavac pa onda desno nizbrdo do Peračkog potoka.Silazeci niz tu nizbrdicu malo smo skrenuli sa puta pa smo se morali vracati i traziti prikladnije mjesto za silazak. Uz nekoliko proklizavanja po suhom liscu i pokoji pad uspjeli smo sici do potoka. Uslijedio je odmor.Dalje nas je put vodio sumskim putem do raskrsca Vucija luka-Ozren. Djelimicno makadamom i asvaltom stigli smo u p.d. Ozren.

Taj dan prepješačili smo oko 23 kilometra. Pješačenje je trajalo 12 sati, a nadmorska visina na kojoj smo bili kretala se od 530 m n/v (Dolac Malta u Sarajevu) do 1.316 m n/v (Planonarski dom na Ozrenu)

Drugi dan

drugi dan 6Planirani dio marša bio je Ozren- Ponijerka, vrijeme nam nije išlo na ruku. Pljusak praćen vjetrom doveo je upitanje odustati ili nastaviti dalje. Odlučeno je da se ide samo kroz dio rizičan od mina i to od Krivajevića preko Bakovića. Stigli smo pred bivšu bazu SFOR-a kiša je i dalje lila kao iz kabla.Muhamed /Hamo/ Papić,Dženadin Veladžić i Atif Jamaković uzimaju stvari iz vozila i pripremaju se da ostatak puta markiraju.U momentu kad je iz ranca trebao izvaditi ledenu kafu i dati je Emir Korić odlučuje da krene sa nama. „i kroz minsko polje radje al bez neskafe nikako“U koloni jedan po jedan prolazimo kroz miniran teren prateci Atifa u stopu.Dolazimo nadomak Olova i penjemo se na Gradinu odakle se pruža prekrasan pogled na kanjon Krivaje i panorama tog herojskog gradića Olova.Spuštamo se i prolazimo kroz Olovo i ponovo se penjemo u planinarski dom Ponijerka.Cijeli put sigurno smo prošli vođeni Atifom Jamakovićem Olovskim ratnim komandantom. Izašli smo na Ponijerku.

Taj dan prepješačili smo oko 33 kilometra. Pješačenje je trajalo 14 sati, a nadmorska visina na kojoj smo bili kretala se od 1.316 m n/v (Planonarski dom na Ozrenu) do 736 m n/v (Planinarski dom Ponijerka)

Treći dan

treci dan 1Muhamed /Hamo/ Papić, Adis Sabljica, Amir Beganović, Emir Korić i Dzenadin Veladžić kreću sa Ponijerke prvi uspon dug tek 100-njak metara i već izlazimo na visoravan gdje nas dočekuju minska polja.Čudna neka smirenost svih nas. Stižemo pred lovačku kolibu dje pravimo pauzu i odmaramo se jer kako su nam rekli čeka nas nimalo lak uspon. Neobaziremo se na kojekakve priće nego nastavljamo dalje „pa i nije neki uspon“nastavljamo dalje kroz naseljena mjesta dje nas dobri ljudi ljubazno dočekuju i daju nam podršku.Dolazimo pred dom Javorje i uz kratak predah nastavljamo spuštanje ka Stuparima.U povratku dogovaramo i četvrtu dionicu koja treba da ide preko Stupara prema Kalesiji.

Taj dan prepješačili smo oko 29 kilometra. Pješačenje je trajalo 14 sati, a nadmorska visina na kojoj smo bili kretala se od (Planonarski dom na Ozrenu) do 355 m n/v (Stupari).

Četvrti dan

cetvrti dan 4Muhamed /Hamo/ Papić i Adis Sabljica kreču do Stupara odakle je trebala da krene četvrta dionica. Krečemo se putem prema Tuzli i pored kamenoloma skrećemo desno. Pokušavamo naci sto kraći put ali naravno opet bezuspješno.Moramo se malo vratiti unazad gaziti travu visoku i dva metra da bi ponovo izašli na cestu.Kako nam rekoše dolazimo do najstarije dšamije u tom kraju dje se umivamo hladnom vodom, jedemo i dogovaramo o nastavku puta. Poslije kraćeg odmora nastavljamo se spuštati šumom do mjesta Zelenika dje je prekrasna dzamija i vrijeme nam se poklapa da bi tu mogli klanjati džumu.Prolazimo kroz Tupkoviće i u obliznjoj prodavnici nadopunjujemo se sokovima i slatkišima i nastavljamo dalje.Pred samom Kalesijom napadaju nas komarci uzass 100 uboda u minuti al nekako stižemo u Kalesiju. Iako umorni i iscrpljeni a ipak sretni uspjeli smo markirati planirano.Obzirom da dio od Kalesije do Nezuka vodi cestom odlučili smo da taj dio ne markiramo.

Taj dan prepješačili smo oko 34 kilometra. Pješačenje je trajalo 14 sati, a nadmorska visina na kojoj smo bili kretala se od 355 m n/v (Stupari) do 270 m n/v (Kalesija).

Galeriju fotografija možete pogledati ovdje.